10 září, 2017

ČLÁNKY

PŘEDKUPNÍ PRÁVO JE ZPĚT

Majitelé nemovitostí měli dlouhá léta zažitý fakt, že v případě prodeje svého podílu jej musí nabídnout spoluvlastníkům. To platilo, chvíli neplatilo a zase platí.

KOCOURKOV ANEB PŘEDKUPNÍ PRÁVO VČERA, DNES A ZÍTRA

Toto právo tedy platilo, neplatilo a zase platí. Novela nového občanského zákoníku stanovila, že od ledna 2018 se předkupní právo vrací zpět. Jeho podoba je prakticky stejná jako za původní právní úpravy.

SLOVY PRÁVNÍKŮ:

Od 1. ledna 2018 platí, že pokud spoluvlastník převádí spoluvlastnický podíl na nemovitosti, mají k němu ostatní spoluvlastníci předkupní právo, ledaže jde o převod osobě blízké (manžel, rodič, sourozenec apod.).

Při porušení předkupního práva se může spoluvlastník, jehož předkupní právo bylo porušeno, domáhat na nabyvateli spoluvlastnického podílu, aby mu podíl nabídl ke koupi za stejných podmínek, za jakých jej nabyl od původního spoluvlastníka. Pokud tak nabyvatel neučiní, lze tuto povinnost vynucovat i soudní cestou.

Vrací se tedy zpět skutečnost, že spoluvlastníci mohou ovlivnit, kdo bude jejich novým spoluvlastníkem. Což za

A) je dle mého názoru logické a pochopitelné a za

B) potvrzuje fakt, že některé věci v novém občanském zákoníku jsou vymyšlené řekněme nešťastně a je dobře, že se takto napravují.

V případě, že budete chtít pomoci s prodejem své nemovitosti, neváhejte se na mě obrátit.

 

Když dva makléři dělají totéž. Nikdy…

V práci realitního makléře platí více než kdekoli jinde ono známé přísloví: Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž.

Lidé si mé služby objednávají z mnoha důvodů. Jeden je ale opravdu velmi důležitý. Jejich nemovitost prodám za více, než by to zvládli sami, nebo většina realitních makléřů. Ano, protože, když dva dělají totéž…

A co by tedy měl mít takový správný inzerát, aby byl makléř vnímaný jako profesionál? Vše, co umožňují inzertní servery. Tedy:

  • Výstižný a čtivý text (dva řádky je málo, román zase moc)
  • Kvalitní fotografie (v počtu ani moc, ani málo)
  • Makléře včetně jeho podobizny (otazník či silueta působí nedůvěryhodně)
  • Video prohlídka (inzerát má až o stovky % větší návštěvnost)
  • A klidně ještě něco navíc, jako půdorysy a podobně.

Podívejte se pro zajímavost na fotografii výše a lehce zjistíte, že rozdíly v práci makléřů bývají velké.

Nejde o to „kolegu makléře“ pranýřovat či dokonce pomlouvat. Mým cílem bylo jen poukázat, že svou práci se snažím vykonávat na profesionální úrovni tak, aby přinášela klientům maximální užitek.

Budete-li chtít ukázat, co vše pro vás umím zajistit a kolik na tom vyděláte, neváhejte se na mě obrátit. Těším se na viděnou.